Nollakakkosen kulttuuri on
osallistava, kannustava ja avoin
Nollakakkosen kulttuuri on
osallistava, kannustava ja avoin
Kulttuuri
020202 Palvelut Oy:n missio on Aina Arvokas Asiakaskokemus
Se tarkoittaa sitä, että jokainen sisäinen ja ulkoinen kohtaaminen on arvokas. Nollakakkonen toteuttaa arvojaan eli vastuullisuutta, joustavuutta, laatua ja tehokkuutta sekä asiakkaiden näkökulmasta että työntekijöiden näkökulmasta.
020202 Palvelut Oy:n operatiivinen johtaja Salla Raejoki-Alihaanperä on ollut Nollakakkosessa töissä vuodesta 2004 lähtien. Hän aloitti työt asiakaspalvelijana ja on toiminut ennen nykyistä toimenkuvaansa ryhmäpäällikkönä ja palvelupäällikkönä.
”Nollakakkosen kulttuuri on suurin asia, joka on vuosien varrella muuttunut. Meillä on aina ollut hyvä yhteishenki ja hyvä työyhteisö, mutta viime vuosina siitä on tullut vielä osallistavampi, kannustavampi ja avoimempi!” Salla hymyilee.
Nollakakkosessa panostetaan henkilöstön kehittämiseen, palkitsemiseen ja esimiestyöhön. Asiakaspalvelijoiden palkitsemisjärjstelmä Pojopörssi on valittu Vuoden Henkilöstöteoksi Ilmarisen ja Henry ry:n kilpailussa vuonna 2016.
”Asiakaspalvelijamme olivat itse suunnittelemassa Pojopörssiä ja siksi se onnistui niin hyvin. Pojopörssistä on mahdollisuus ostaa työstä palkinnoksi saaduilla pojoilla esimerkiksi toivevuoroja tai lahjakortteja. Pojopörssiä kehitetään edelleen asiakaspalvelijoiden toiveiden perusteella.” Salla kertoo.
Nollakakkosella on toimipisteet Turussa ja Porissa. Molemmissa tehdään samaa työtä.
”Meillä on paljon erilaisia ihmisiä töissä. Opiskelijat ovat tosi kiinnostuneita meillä työskentelemisestä, koska tämä työ on helppo yhdistää opintoihin. Tämän myötä meillä on tosi monen eri alan osaajia. Monelle nykyiselle työntekijälle on myös käynyt niin, että he ovat tulleet kesätöihin ja jääneet tänne jopa vuosikymmeniksi”, Salla iloitsee.
Numeropalvelusta palvelunumeroksi
Asiakkaan näkökulmasta 020202 Palvelu on muuttunut paljon aiempaa asiakaslähtöisemmäksi:
”Palvelun sisältö on muuttunut, kun olemme alkaneet palvella asiakkaita aiempaa kattavammin. Myös asiakkaiden kysymykset ovat muuttuneet. He kysyvät ihan erilaisia asioita kuin aiemmin. Olemme muuttuneet numeropalvelusta asiakkaan kokonaisvaltaiseksi assistenttipalveluksi. Tavoitteenamme on pelastaa asiakkaan päivä!”
Vuonna 2018 perustettiin 02 Taksi -palvelu, jonka puhelinpalvelussa vastaavat Nollakakkosen asiakaspalvelijat.
Salla on iloinen uudesta palvelusta: ”02 Taksi -palvelu oli kauan odotettu palvelu meille, sillä taksipuheluita on tullut meille aina. Nyt me voimme tehdä asiakkaan tilauksen suoraan, eikä tarvitse yhdistää puhelua muualle.”