Nollakakkosen asiakaspalvelijat ovat kehittyneet vuosien varrella erittäin hyviksi kuuntelijoiksi ja keskustelijoiksi. Siitä huolimatta joskus saattaa käydä niin, että asiakkaan sanat kuullaan vahingossa vähän väärin tai oma kieli menee solmuun. Nämä tilanteet tuovat puheluihin ylimääräisen annoksen huumoria.
Yhdessä puhelussa asiakaspalvelija kertoi kuulleensa, että asiakas haluaa ostaa pastakoneen. Asiakaspalvelija avasi innoissaan kodinkoneliikkeen verkkosivut ja alkoi etsiä sopivaa tuotetta asiakkaalle. Asiakas oli todella hämmentynyt. Hän oli nimittäin sanonut kassakone, ei pastakone.
Kerran puhelimitse taksia tilaamassa olleelta asiakkaalta kysyttiin, mihin hän on menossa. Asiakas kuulosti siltä kuin olisi vastannut: ”Joku, en tiä.” Hetken hämmennyksen jälkeen asiakaspalvelija ymmärsi, että taksimatkan määränpää oli Jokuentie.
Eräässä puhelussa asiakas oli halunnut viedä imurinsa Mielen merkkihuoltoon, mutta asiakaspalvelija jäi pohtimaan, mihin hyvinvointipalveluun asiakas voisi päästä huoltamaan mieltään.
Yksi asiakaspalvelija muistelee vieläkin vuosien takaista puhelua, jossa hän kuuli asiakkaan kysyvän aiemmin Vaasassa sijainnutta Wasalandia-huvipuistoa. Asiakaspalvelija tarkensi asiaa kysymällä, halusiko asiakas hotellin vai kylpylän puolelle. Asiakas oli hetken hiljaa ja totesi vakavana: ”Kysyin kyllä Vaasan vankilaa.”
Joskus asiakkaat saattavat etsiä paikkoja myös Suomen rajojen ulkopuolelta. Kerran asiakas kysyi Ulan Batorin apteekkia – tai niin asiakaspalvelija ainakin kuvitteli ja tokaisi: ”Anteeksi, mutta missä on Ulan Batorin apteekki?” ”Kysyin siis Espoon Ulappatorilla olevaa apteekkia”, asiakas nauroi. Puhelun aikana molemmille selvisi, että Ulan Bator on Mongoliassa.
Välillä päänvaivaa tuottavat yritysten erikoiset nimet. Eräs asiakas etsi kampaamoa Reisjärveltä. Asiakaspalvelija kysyi tarkennuksena kampaamon nimeä. Asiakas sanoi: ”Hetki” Asiakaspalvelija vastasi siihen leppoisasti: ”Ei kiirettä.” Asiakas totesi, että kampaamon nimi on Hetki.
Joskus taas nopea tietojen etsiminen samaan aikaan asiakkaalle puhumisen kanssa saattaa aiheuttaa uusia sanayhdistelmiä. Eräs asiakaspalvelija muutti hiljattain yhdessä puhelussa yrityksen toimialan tuholaistorjunnasta paholaistorjunnaksi. Se olisikin astetta isompien tuholaisten torjuntaa!
Lue lisää Nollakakkosen puhelinpalvelusta täältä.